قصه:الخبیث (العاشق)









قصه:الخبیث (العاشق)




قصه:الخبیث (العاشق)






من اسوء قرار اخدتو في حياتي اني قررت اعرض حالتي
في التلفزيون علي انهم هيقدروو يساعدووني وكان قرار
غلط واتعاقبت عليه اكتر ما انا كنت يتعذب اكيد عايزين
تعرفو انا مين وايه اللي حصلي ومشكلتي بعد استضافتي
في برنامج الاعلاميه ريهام سعيد في برنامج صبايا الخير
اكيد كلكو او اغلبكم شاف الحلقه وحكتلكم جزء من اللي
معايا في كواليس حياتي .





اعرفكم بنفسي انا مريم عندي ٢٨ سنه من محافظه المنصوره
بدأت حكايتي من ٤ سنين لما كنت في الحمام بستحمي ولكن
في شعور غريب كنت بحس بيه مثلا هواء سخن في جسمي
حاسه ان حد بيلمس جسمي ديما حاسس ان في حد معايا في
اوضتي دايما بحس ان في حد بيتكلم مع ابني الصغير لدرجه
ان في مره ابني صررخ جريت عليه وقالي الكلام ده بالتحديد
قالي خلي بالك يا نور انا هقتلك والله يا ماما في حد قالي كده
لاسف مصدقتهوش وقلتلو هتلاقيك بيتهيالك الكلام ده يا نور
يا حبيبي كنت بتحلم مثلا





قالي:لا يا ماما انا متاكد ان في حد معايا في اوضتي وكمان
بيجيلي بليل ويفتح باب الدولاب اقووم اقفلوو الاقي عيوون
مخيفه ومرعبه بتبصلي واسمع حد بيتكلم بصوت واطي
انا:قلقت فعلا من كلام الولد وببتكلم وهو بيترعش من الخوف
وبيحلف ان هو كان صاحي ومتاكد من اللي اتقال ويارتني





صدقت كلامو بعد ٣ ايام بالظبط كنت ف اوضتي وسمعت
نور بيتكلم مع حد وبيقولو بس انا مش عملت حاجه بعد
الكلمه دي بما يقرب ٢٠ ل ٣٠ ثانيه سمعت الناس وهي
بتصريح جريت بسرعه عشان اشوف ايه اللي حصل لقيت
شئ بشع مفيش اي أم تقدر تستحملو لقيت نور مرمي في
الشارع ولكن الاغرب من انو مات 



لقيت علي وشوو أثر
ضرب صرختت وبكيت ودفني نوور وعدي اليوم المشئوم
ده وانا لو حد انا وامي اللي دفني نور بعضكم هيسأل فين
والد نور لاسف والد نور طبيعه شغلوو بيسافر كتير فقررنا
انا وامي ان محدش يقولو او يجبلو اي سيره ان ابنو نور
مات لحد ميرجع من السفر ونقولو انتهي يوم صعب جدا جدا




مكنتش عارفه انام من الزعل علي ابني ولكن لازم انام ونمت
فعلا الساعه ٣بعد منتصف الليل لقيت حد بيصحيني بيقوول
ماما ماما اصحي بقا وحشتيني فتحت عيني لقيتو ابني نور
قربت عليه من غير مفكر وحضنتو وقولت الحمدلله يارب
اني كنت بحلم وانك ممتش يبني لازم اقول لأمي انك يابني
مامتش الحمدلله يارب الحمدلله يارب روحت اجبلو لبس ان
لبسوو كان مقطع وفيه دم مترددتش ثانيه واحده اني افكر
ده ابني ولا مش ابني الساعه ٣وال١٥ دقيقه بالتحديد وابني
بين يدي يلعن اذان الفجر وابني بين احضاني بعد اول تكبيره
في الأذان لقيت ابني شكلو اتغير واتحول لمسخ شكلو وحش
جدا وبيصوت بصوت مزعج عامل زي صوت خربشه
الحديد او الزجاج وفي خلال ثواني جري الكائن ده علي البلكونه
وانت في تماما .




مش متملكه اعصابي من اللي حصل ومش مصدقه نفسي ويعيط
بعد انتهاء الاذان وانا بعيط حسيت ان في ايد بتلمسني وبطبطب
عليا بتلمس شعري وحاسه ان في حد معايا استعيذت بالله من
الشيطان الرجيم وقررت اني انام وفعلا نمت نوم عميق وحلمت
بكوابيس مخيفه جدا واللي فكراه اني مربوطه في السرير بحديد
ومش قادره افك نفسي وفي شخص غريب واقف قدامي ولكن
ملامحو مش باينه خالص.


صحيت من النوم غسلت وشي واستحميت ودخلت البس عشان
اروح المقابر انا وامي حسيت ان جسمي مكسر وحسيت
ان في وجع في جسمي وفي وشي وفي سائل علي وشي
ببس علي المرايا لقيت شئ محدش غريب ..








فحسيت بسأل بينزل علي وشي ببص في المرآه لقيت
في دم بينزل علي وشي وفي علامه غريبه جدا علي دماغي
علامه حمراء وفيها صليب جريت بسرعه علي الحمام اغسل
وشي من الدم واحاول اشيل العلامه اللي علي وشي دي
ولكن مفيش اي فايده العلامه ذي مهي ولكن لاحظت حاجه
وانا ببص علي المرايه شوفت حاجه اشبه بخيالي ملامح
وجهوو مش باينه ولكن كان ايده واضحه وكمان حسيت
بأيدوو وحسيت بلمساتو علي كتفي ونفسوو اللي في ضهري
بصيت ورايا بسرعه عشان اعرف مين اللي ورايه ملقتش حد





خرجت من الحمام بسرعه واتصلت بجوزي وبحماتي وحكتلهم
ااموضوع جوزي قالي انو جي علي اول طياره وحماتي قالتلي جايه
وصلت حماتي وحاولت تهديني ولكن اصابتها حاله من الخوف
والزعر لما شافت ان في دم بيخرج من سيراميك الارضيه
وكمان بتبص علي صوره جوازنا اللي متعلقه في اوضتي
انا وجوزي ولكن انا وهي شوفنا شئ غريب لقينا الصوره
عيون جوزي مش موجوده اشبه ان كلها سوداء وكمان
الفستان بينزل دم من الصوره مكناش مصديقين كل ده ولكن
اللي خلانا نصدق ان الدم فضل موجود وكمان فضل ينزل
علي السرير لاقيت نظرات حماتي اتغيرت وتحولت
من نظره احساسها بالشفقه من نحيتي اللي نظره خوف
وبسرعه تليفوني رن
انا:الوووووو





المجهول:جوزك مات البقيه في حياتك
انا:الووووو انت بتقول ايه انت مين انت
صمت من الجهه الاخري لانو قفل التليفون
حماتي بتكلمني بتردد وخوف فيه اي مين ده
انا:حد قالي البقيه في حياتك جوزك مات
بنظره واحده في نفس الثانيه والتوقيت انا وحماتي بنبص للصور
ولقينا صوره احمد جوزي متشوهها بطريقه بشعه وده اللي خلانا
اصابتنا حاله اغماء بعد فتره مش كبيره صحيت علي خبط
علي الباب وقومت افتح الباب وانا مش شايفه كويس حسه
ان الدنيا قدامي مش واضحه كويس فتحت الباب لقيت امي
واخواتي بيصرخوو ومعاهم احمد جوزي ميت اصابتني
حاله من الذهول كل الموجودين والاخص انا وحماتي لان
لقينا احمد ميت نفس اللي كان موجود في الصوره
الصمت كان سيد الموقف .

حسيت في الوقت ده اني مش قادره اركز واستعوب اللي بيحصل
وبالتالي اغمي عليا .




صحيت بعد فتره كبيره جدا من النوم ولكن مشكله جديده اني نايمه
في السرير ومش قادره اتحرك وده عادي خصلت كتيرر معايا
ولكن المره دي كان في ايد اشخاص مش ظاهر جسمها يعتبر هي
عباره عن ايد فقط يتقرب مني وبتلمسني مش عارف اتكلم
ولا اتحرك وفبدأت اقرأ آيات قرآنيه ولكن ذياده سوء الموقف
اني قولت بسم الله الرحمن الرحيم ونسيت كل السور القرآنيه اللي
كنت حفظاهم والايد ابتدت تقرب مني ولكن حسيت ان ربنا
بعتلي نجده لقيت باب الاوضه بيتفتح وامي دخلت واطمنت
عليا وقلتلي قومي اغسلي وشك وغيري هدومك من الدم ده
واخرجي عشان الناس عايزه تعزيكي في جوزك قولتلها
حاضر وخرجت من الاوضه ودخلت الحمام ولكن الوقت
ده كان نفسي الارض تبلعني لاني خرجت بره ملقتش حد
البعض منكم استغرب ليه يعني وايه الموقف اللي يخوف
احب اقولكم ان امي اصلا مكنتش موجوده في الشقه ومفيش
حد اصلا في الشقه.





ازاي طيب مين اللي فتح الاوضه عليا وقالي قومي
وكلمني وانا رديت عليه وكمان هو قومني وسندني علي السرير
مفيش اي اجابه في الوقت ده روحت اجيب مياه من التلاجه
ولكن ياريتني ما فكرت اروح هناك...





قصه:الخبیث (العاشق)






وفقنا الجزء اللي فات ان خرجت من الاوضه وملقتش
حد بمعني ازاي مفيش حد اومال مين اللي قالي قومي
روحت اجيب مياه من التلاجه ولكن لاحظ حاجه غريبه
جدا لاحظت ان في حد بيراقبني في شعور ان حد جانبي
لان في الوقت ده ازدادت الجو سخونه جبت للمياه ورجعت
علي اوضتي تاني وقفلت الباب عليا بالمفتاح روحت قعدت
في ركن في الاوضه وانا بفكر ايه اللي بيحصلي ده مش
هل ده كابووووس ولا حقيقه طب ايه العلامات اللي في
راسي دي ابتديت استرجع كل اللي حصل معايا فتاثرت
وعيط في خلال ثواني من نزول اول دمعه من عيني
ليقت ايد بتلمسني وبطبطب عليا لحظات من الدهشه
وبحاول استوعب ايد مين دي ولكن كائن غير مرئي
بس انا شوفت شخص قدام الباب الاوضه لا مش شخص
واحد دول اتنين كان في ٢ ستات وحده شكلها مخيف اوي
وواحده تانيه شعرها متقطع ووشها بيجيب في دم ولكن
عندي احساس ان اعرف الناس دول وكان كمان في شي
مشترك بينا العلامه اللي في دماغي موجوده عندهم وكمان
شوفت معاهم دبدوب صغير ولكن مكنش طبيعي بمعني
بيبسلي بنظرات مخيفه وحاسه انو حقيقي هم واقفين بيقولو
كلام غريب جدا مفهمتهوش كلوو ولكن فهمت جزء منو


(بحق العهود التي بيننا وبينكم _ بحق هاروت وماروت
اقتلوها دمروها_ بحق سليمان الحكيم_ بحق عزازيل سيد
الشياطين _ بحق العهود السلمانيه _ بحق القرابين الشيطاني
انتقمو لنا منها _ بحق كمطم واسيريا _بحق شهبار وزنهار
اروها الجحيم)




ابتدوو يصرخو بصوت غالي ابتديت اقرأ آيات قرآنيه واغمضت
عيني ونمت نوم عميق. بعد حوالي ١٠ ساعات
صحيت علي صوت قرآن ابتديت ارتاح ولقيت امي جنبي قلقت جدا
ولكن اتكدت ان صاحيه ومش بخرف حكيت كل اللي حصلي للشيخ
وقالي انتظمي علي الصلاه .ومشي الشيخ وسابنا.





امي قالتلي قومي يابنت صلي لعل ربنا يشفيكي
قومت عشان اتوضي ولكن نسيت الوضوء وكمان كل لما المياه
بتلمسني بحس انها مياه نار القران شغلناه تاني واتوضيت
وجاهزه للصلاه بدأت بقول بسم الله الرحمن الرحيم
ولقيت وشي كلو بيجيب دم لدرجه أن سجاده الصلاه اتغرقت
باكملها جريو عليا امي واخواتي ودخلوني الحمام وغسلولي وشي
وغيرت هدومي وهم اتاكدو ان انا ممسوسه لانهم مكنوش
مصدقني من اول لما قولت ان ده جن ولكن كذبوني
وهم منغشغلين بيا انا شوفت الدبدوب اللي كان موجود بلحلم
بقول لاخواتي:مين اللي جاب الدبدوب ده هنا
قالولي حد جه وجابو وقال انو هديه من جوزك قبل ميموت
بس هو ايه اللي جابو قدام الحمام الدبدوب ده كان في اوضتك
ومقفول عليها و اتفتحت لما الشيخ جه




اخويا اتصل بالشيخ بسرعه وقالو هاتو مياه وملح وغرقو فيه
الدبدوب بدون تردد جبنا المياه والملح وحطينا فيه الدبدوب
واحنا بنغرقو لقينوو بيقاوووم اكن الدبدوب ده جواه روح
ولكن غرقنا وولعنا كمان فيه وخلصنا منو فضلنا قاعدين
مده طويله مش بنتكلم لحد مكسر الصمت بمشهد مستحيل
يتصدق سمعنا خبط في الدولاب اخويا بخوف وتردد راح
يفتحوو لقي الدبدوب موجود
اخويا:الحقووو الدبدوب اللي ولعنا فيه اهو ايه اللي جابو هنا تاني
وازاي سليم مفهوش اي حاجه محروقه ده رجع جديد تاني ايه اللي
بيحصلنا ده .




واخويا بيتكلم سمعناا صوت غريب جدا خرج مني وقال
:متفكروووش تلخصووو مني انا مش هسيبها
انا بحبهااا واللي هيفكر يقرب منها او يبعدني عنها والا هيكون
نهايتو الموت.


صمت تام من الحضور وامي بتقرأ قرآن في هدوء تام واختفي
الصوت ده اتصلنا بالشيخ اللي كان عندنا وفعلا جيه وحكينالو
كل اللي حصل قال ده عاشق من العالم الآخر ابتدي الشيخ يقول
:ويل للشيطان الملعون اخرج منها في امان وسلام الله لا تاذيها
اخرج من جسدها يا ملعون انها حفيده الرسول انها من نسل محمد
اخرج منها في امان وسلام .




جاء الرد مني بصوت مخيف:ابتعد انت عنها والا هتمووت
هقتلك وهاخد روح واسجنها بعالمنا ابتعدت عنهاااااااااا
بدأ الشيخ يقول:اذن فعليك بغضب الخالق الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
اعوذ بك من همزات الشياطين


(الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به
ان يوصل ويفسدون في الارض أولئك هم الخاسرون)

بسم الله الرحمن الرحيم

(ومن حيث خرجت فول وجهك شطر المسجد الحرام وحيثما
ما كنتم فولوا وجوهم شطره لئلا يكون الناس حجه الا
الذين ظلموا منهم فلا تخشوهم واخشوني ولا تم نعمتي عليكم
لعلكم تهدوون)


صدق الله العظيم



بعد مرور ٣ سنوات :تم علاجي من الجن العاشق وتزوجت
وانجبت طفلا ولكن ذات يوم وجدته يصرخ فقلت له ماذا بك
يا صغيري فاجبني ان هذا الطفل يخنقني ويقول لي سوف
تموت انت وابويك وقال عوده العاشق من جديد.......

























إرسال تعليق

0 تعليقات